Jak na svět ATV přijelo
ATV můžeme znát i pod pojmem čtyřkolka, kterou jako první sestrojila Suzuki. Než se tak stalo, prodávali se starší bráchové čtyřkolek. To nebylo ještě klasické ATV, jelikož jim chybělo jedno kolo. První tříkolka byla vyrobena pod křídly Hondy. Tříkolka si okamžitě našla své nadšence, už díky příjemné ceně a zajímavým vlastnostem, a to především v USA. Inovace tříkolky vedla až k překročení jejích možností. Příliš vysoký výkon začínal být nebezpečný pro stroj s jen třemi koly. A právě v tu chvíli přijela nová čtyřkolka na svět. Ovšem až v polovině 80. let se zrodilo ATV jako takové. Honda dodala čtyřkolkám náhon na všechny čtyři a tudíž bylo nasnadě čtyřkolky rozdělit. Sportovní s označením QUAD a užitkové s označením ATV.ATV vs. QUAD
ATV čtyřkolky mají robustnější stavbu a také jsou vyšší. Užitková hodnota ATV je znát i ve vybavení čtyřkolky. Zpravidla totiž mívají nosiče zavazadel jak vpředu, tak vzadu. ATV by mělo zvládnout bez problémů jízdu i těžkým terénem. Předností těchto čtyřkolek je i tažné zařízení, které mohou mít.QUAD na rozdíl od ATV mívají zpravidla náhon jen na zadní kola. Jsou nižší, ale širší, což zajišťuje lepší stabilitu a také výkonnější než ATV. Sportovní čtyřkolky jsou pro opravdové nadšence. Jsou rychlé, lehčí díky čemuž létají vzduchem, mají výborné jízdní vlastnosti a dynamiku. Sportovní čtyřkolky jsou také určené pro závodění.
Žádné komentáře:
Okomentovat