O BMW 3
BMW 3 jsou vozy německé automobilky
BMW, která poprvé model BMW řady 3 představila v roce 1975. Za tu dobu si tato řada vytvořila určitou tradici a vydobyla si místo v automobilovém průmyslu. BMW 3 je totiž nejoblíbenějším "bavorákem". První BMW řady 3 byly vyráběny jako dvoudvéřové kupé nebo kabriolety. Tyto první modely dostaly označení E21. Následovalo E30 v roce 1982 jako dvoudvéřové kupé nebo čtyřdveřový sedan. Oproti E21 skýtalo nové BMW 3 řadu vylepšení a jeho reputace mohla stoupat. Na síle nabrala ale i cena. Druhá generace vozu se pyšní i sportovním modelem M3. S výrobou se skončilo až po jedenácti letech. To už ovšem byla dávno na pultech autosalonů třetí generace vozu BMW 3. V roce 1998 přišli vývojáři s modelem označeným jako E36. Zvýšil se nárok na bezpečnost posádky a prostornější interiér. Své nezaměnitelné sportovní prvky si ovšem BMW 3 zachovává. Tento model se přestal vyrábět v roce 2000. Roku 1998 jsme mohli vyzkoušet v pořadí již čtvrtou generaci vozu. Nový vůz prošel faceliftem a dostal nové motory. Tato generace si získala veliký obdiv. Vozy této generace se staly jedněmi z nejprodávanějších. Výroba skončila s rokem 2005, kdy se zároveň začala vyrábět zatím poslední generace vozu E90 a to jako kupé, sedan, kabriolet i kombi.
BMW 3 u nás
BMW 3 je vůz střední třídy. U nás docela často vyhledávaný hlavně mladými dynamickými řidiči. Ovšem dá se říci, že z BMW 3 by nikdo extrémně zklamaný být neměl. Cenově se u nás BMW 3 dá sehnat velmi různě. Nejstarší modely i za pár tisíc, ale zde musíte počítat s opravami a vůbec se špatným stavem vozidla. Do roku 1999 se dá BMW 3 pořídit i do 60 000,-. Čím novější model, tím samozřejmě roste cena. Ojetá vozidla se tak mohou vyšplhat i na 300 000,- až 700 000,-. Nové modely začínají na 720 000,- za Touring. Přičemž nejvíce dáte za Cabrio, které se šplhá až do sedmiciferných čísel. Ovšem je třeba počítat u ojetých automobilů s celkovým stavem vozidla, najetými kilometry apod. U nových zas s výbavou, kterou si dopřejete a se kterou cena stoupá.
Pro a proti
- charakteristický design
- požitek z jízdy, jízdní vlastnosti
- kvalita zpracování a materiálů
- aktivní i pasivní bezpečnost
- výkonnost motorů, přesné řízení
- výborné brzdy
proti
- poruchovost
- poměrně drahý servis a originální náhradní díly
- vysoká cena
- oblíbený mezi zloději
Žádné komentáře:
Okomentovat