O Škodě Superb
Škoda Superb je zatím ještě vcelku mladý automobil pocházející z produkce automobilky
Škoda Auto. Jeho výroba se počítá od roku 2001. První generace vozu, kterou jsme poprvé mohli spatřit v autosalonu v Ženevě, téhož roku co začala výroba, byl k dostání pouze jako sedan. Ovšem se třemi možnými výbavami – Classic, Comfort a Elegance a hned s velkým výběrem motorů. K dispozici byly tři benzinové motory a osm dieselových motorů. Lehké změny v podobě faceliftu se Škoda Superb dočkala v roce 2006, kdy se změnily světlomety, maska chladiče a lehce i interiér. K dosavadním výbavám přibyla ještě luxusní výbava Laurin
&Klement. První generace Superbu skončila v roce 2008 s nástupem nové. Druhá generace se zatím vyrábí dosud. Nový Superb v podstatě kombinuje karosářské varianty liftback a sedan. O rok později byla představena i druhá karosářská varianta a to Škoda Superb combi, která byla jasnou jedničkou mezi vozy střední třídy. V současnosti je Superb k dostání s jednou ze šesti výbav – Active, Ambition, Elegance, Exclusive, Laurin
&Klement nebo GreenLine. Nový Superb je také velmi bezpečný. V testech Euro-NCAP dostal pět hvězdiček.
Škoda Superb u nás
Škoda Superb je osobní automobil střední třídy. Je oblíbené zvláště pro svůj dynamičtější a robustnější vzhled. Zákazníky také přitahuje vysoká bezpečnost vozidla a velké množství dostupných barev pro vozidlo. Ovšem tomu také odpovídají ceny tohoto vozidla. Zatímco Superb z roku 2002 pořídíte zhruba od 120 000,- do 150 000,-, tak vozidlo z druhé generace například z roku 2012 se pohybuje od 300 000,- i do 700 000,-. Nové vozidlo naproti tomu pořídíte v tom nejzákladnějším a nejlevnějším od 600 000,-. Anglický Top Gear Magazin vyhlásil v roce 2009 dokonce Škodu Superb jako "Luxusní auto roku". A za rok 2010 se Škoda Suberb umístila jako třetí nejprodávanější osobní vůz u nás.
Pro a proti
- prostornost
- komfortní interiér a pohodlné sedačky
- jízdní vlastnosti a řízení
- výhled z vozu
- velký zavazadlový prostor
- přehledné ovládání
- kvalitní materiály a zpracování
Proti
- tvrdé odpružení
- více široké
- dynamika motoru
Žádné komentáře:
Okomentovat