středa 17. října 2012

O Kia Sportage

Kia Sportage spadá pod jihokorejskou automobilku Kia Motors. V roce 1993 začíná Kia s výrobou modelu Kia Sportage. To je vůbec jeden z prvních SUV. Nabízeny byly dva zážehové motory o stejném objemu, ale jiném výkonu. Později přibyla i další karosářská varianta označována jako Wagon. Na český trh se ovšem Kia Sportage dostává až o dvanáct let později v roce 2005. V roce 2010 uvedla automobilka na trh novou generaci, v pořadí tedy druhou, která měla navázat na předchozí úspěchy prvního modelu. Ačkoli nemá Kia Sportage dlouhou tradici, našla si své zastánce a z řad SUV se řadí k těm úspěšným. Kia Sportage je vyráběna v závodě sídlícím v Žilině na Slovensku. Konstruktéři si dávají záležet na spojení kvalitního SUV a komfortního vozu. Kia Sportage rozhodně nabrala i na kráse od prvního modelu. Charakteristické jsou velké světlomety a mohutná kapota. Kia Sportage je opravdovým terénním vozem od začátku do konce.

Kia Sportage u nás

Nová Kia Sportage navázala úspěšně na svého předchůdce. Dokazuje to i prodej za rok 2011, kdy se Kia Sportage stala třetím nejoblíbenějším vozem ve třídě SUV. Ceny Kia Sportage mohou docela mile překvapit, alespoň co se týče ojetých automobilů, určitě si snadno vyberete. Nový vůz začíná na 400 000,- a cena se samozřejmě stupňuje podle motoru a výbavy.

Pro a proti

  • neotřelý, dynamický design
  • prostorný interiér
  • výborné brzdy
  • dobrý výhled z vozu
  • řízení a jízdní vlastnosti
  • robustní konstrukce a výborné terénní schopnosti
proti
  • dynamika motoru
  • vyšší spotřeba
  • pružnost motoru

čtvrtek 11. října 2012

Seznamte se: Škoda Superb

O Škodě Superb

Škoda Superb je zatím ještě vcelku mladý automobil pocházející z produkce automobilky Škoda Auto. Jeho výroba se počítá od roku 2001. První generace vozu, kterou jsme poprvé mohli spatřit v autosalonu v Ženevě, téhož roku co začala výroba, byl k dostání pouze jako sedan. Ovšem se třemi možnými výbavami – Classic, Comfort a Elegance a hned s velkým výběrem motorů. K dispozici byly tři benzinové motory a osm dieselových motorů. Lehké změny v podobě faceliftu se Škoda Superb dočkala v roce 2006, kdy se změnily světlomety, maska chladiče a lehce i interiér. K dosavadním výbavám přibyla ještě luxusní výbava Laurin&Klement. První generace Superbu skončila v roce 2008 s nástupem nové. Druhá generace se zatím vyrábí dosud. Nový Superb v podstatě kombinuje karosářské varianty liftback a sedan. O rok později byla představena i druhá karosářská varianta a to Škoda Superb combi, která byla jasnou jedničkou mezi vozy střední třídy. V současnosti je Superb k dostání s jednou ze šesti výbav – Active, Ambition, Elegance, Exclusive, Laurin&Klement nebo GreenLine. Nový Superb je také velmi bezpečný. V testech Euro-NCAP dostal pět hvězdiček.

Škoda Superb u nás

Škoda Superb je osobní automobil střední třídy. Je oblíbené zvláště pro svůj dynamičtější a robustnější vzhled. Zákazníky také přitahuje vysoká bezpečnost vozidla a velké množství dostupných barev pro vozidlo. Ovšem tomu také odpovídají ceny tohoto vozidla. Zatímco Superb z roku 2002 pořídíte zhruba od 120 000,- do 150 000,-, tak vozidlo z druhé generace například z roku 2012 se pohybuje od 300 000,- i do 700 000,-. Nové vozidlo naproti tomu pořídíte v tom nejzákladnějším a nejlevnějším od 600 000,-. Anglický Top Gear Magazin vyhlásil v roce 2009 dokonce Škodu Superb jako "Luxusní auto roku". A za rok 2010 se Škoda Suberb umístila jako třetí nejprodávanější osobní vůz u nás.

Pro a proti

  • prostornost
  • komfortní interiér a pohodlné sedačky
  • jízdní vlastnosti a řízení
  • výhled z vozu
  • velký zavazadlový prostor
  • přehledné ovládání
  • kvalitní materiály a zpracování
Proti
  • tvrdé odpružení
  • více široké
  • dynamika motoru

středa 10. října 2012

Seznamte se: Subaru Legacy

Historie

Subaru Legacy pochází od japonské automobilky Subaru spadající do koncernu Fuji Heavy Industries. Jak už je pro Subaru typické, tak i Legacy dostal pohon všech čtyř kol. První generace přišla již v roce 1989 a to s velkou slávou. Legacy vytvořilo nový světový rychlostní rekord. Do ulic tehdy mohl vyrazit čtyřdveřový sedan nebo pětidvéřové kombi. Vývojáři si dali na Legacy záležet a tak mělo pěkně nadupanou výbavu a samozřejmě pohon všech čtyř kol. O tři roky později od svého odhalení v roce 1989 prošlo Subaru Legacy drobným faceliftem. V roce 1993 přišla na trh druhá generace vozu, která se stejně jako ta první dostala do Evropy až o rok později. S novou generací se design Legacy více uhladil a zlepšily se i jízdní vlastnosti. Subaru se snažilo vyvinout model světové třídy a každou generaci vozu se tak snažili přibližovat k tomuto cíli. Třetí generace se vyráběla od roku 1998. Legacy dostal nové upravené světlomety a chladič. Čtvrtá generace vyráběná od roku 2003 byla už podstatně vylepšená z hlediska bezpečnosti i designu. Ten se projevil jak v interiéru, tak v exteriéru vozu. Vůz měl zaútočit především svým designem. Jako karosářská varianta přibyl k Subaru Legacy i sportovní sedan. K dispozici byly dva čtyřválce a jeden šestiválec. Zlepšení se dočkaly i ekologické parametry. Poslední pátá generace přišla v roce 2009 a dostala novou převodovku Lineartronic, která nahradila automat. Naopak zůstal pohon všech čtyř kol.

Subaru Legacy u nás

Subaru Legacy je u nás poměrně originálním vozem. Rozhodně má zajímavé křivky a design, které překvapí. Je to sportovní, dynamické auto, které se hodí pro stejně dynamické řidiče. Subaru Legacy Sedan můžete pořídit s různými výbavami od 680 000,- do zhruba 1 010 000,- Kč. Ojetá auta také nejsou nejlevnější, pod 200 000,- Kč půjdete málokdy. Pokud si ovšem nevyberete ze starších modelů.

Pro a proti

  • Dobré jízdní vlastnosti a komfortní řízení zajišťují kvalitní požitek z jízdy.
  • Zajímavý, sportovní design vozu.
  • Dobrý výhled z auta do všech stran.
  • Pohodlnost.
Proti
  • Vyšší pořizovací cena a provozní náklady.
  • Méně prostoru pro cestující vzadu.
  • Dražší kvalitní servisní služby.

úterý 2. října 2012

Seznamte se: Volkswagen Golf

O Volkswagen Golf

Volkswagen Golf je modelem německé automobilky Volkswagen. Volkswagen se s Golfem trefil přímo do černého. Volkswagen Golf je jedním z vůbec nejprodávanějších automobilů na světovém trhu. Volkswagen Golf se od začátku vyráběl jako pětidvéřový nebo třídveřový hatchback. První generace vozu si od svého představení v roce 1974 již vybudovala tradici. Už díky tomu, že zastoupil dosavadní oblíbený VW Brouk. Volkswagen měl splňovat několik základních atributů a to rychlost, komfort a bezpečnost. Právě toto zákazníci vyhledávali. Golf se také pyšnil velkým zavazadlovým prostorem. Charakteristické kruhové světlomety zůstaly, ale jako plus se Golfu přičítá snažší nastupování. Sečteno podtrženo – Volkswagen Golf šel na dračku. Poháněl ho čtyřválec s čtyřstupňovou převodovkou. Na úspěch reagovala i automobilka. Golfu přibyly karosářské varianty. Od druhé poloviny roku 1979 se prodával sedan. V lednu roku 1980 přibyla další karosářská varianta a to slunný kabriolet a v roce 1982 sportovní Golf GTD. A přibyl také užitkový pick-up. Změna přišla až v roce 1985, kdy prošel Golf faceliftem. Druhá generace vozu přišla až v roce 1983. Vývojáři si za cíl u nového Golfu dali snížení spotřeby a zvětšení prostoru. Novinkou byly také přeplňované vznětové motory s turbodmychadly. Znovu se objevila sportovní verze a v roce 1983 také 4x4. Další facelift čekal Volkswagen Golf v roce 1989. Třetí generace nastoupila v roce 1991. O dva roky později přišel nebo lépe řečeno přijel nově Cabriolet. Ve stejném roce také nově přibyl motor s přímým vstřikováním nafty. Třetí generace dbala především na bezpečnost cestujících. Kruhové světlomety nahradily oválné. Třetí generace skončila v roce 1999, když už se dva roky vyráběla čtvrtá generace. Tato řada zaútočila na zákazníky celou svou silou a stala se nejprodávanějším vozem ve své třídě. Golf se dočkal modernizace. Základní výbava byla obohacena o některé prvky. Tato generace skončila s nástupem nové v roce 2003. Volkswagen Golf páté generace dostal celkově větší rozměry. Objevily se varianty MPV, terénní CrossGolf a sportovní GTI. V roce 2007 i varianta kombi zvaná Golf Variant. Bezpečnost podle testů Euro NCAP je hodnocena pěti hvězdičkami. Ve stejném roce jako skončila výroba páté generace, začal prodej šesté (2009). Posilněna je aerodynamika a bezpečnost si udržuje svůj předchozí standard.

Volkswagen Golf u nás

Volkswagen Golf se řadí do kategorie nižší střední třídy. Oblíbenost Golfu začíná tam, kde jinde končí. Golf dokáže jednoduše nadchnout každého. Původně rodinné auto je díky svým verzím oblíbené i mezi mladými lidmi, podnikateli, ale i starší populací. Golf za svou dobu působení sbírá i několik cen včetně Auto roku 1992 nebo World Car of the Year 2009. V roce 2011 se u nás stal desátým nejprodávanějším vozidlem a rok předtím dokonce sedmým. Nový Volkswagen Golf začíná zhruba na 470 000,- ve zcela základním a nejlevnějším provedení. Ceny ojetých automobilů se mohou pohybovat ve vyšších částkách než jiné ojetiny.

Pro a proti

  • vysoká spolehlivost
  • nízká spotřeba a provozní náklady
  • prostorný interiér a zavazadlový prostor
  • dostupnost náhradních dílů
  • design
  • dynamika motoru a jízdní vlastnosti
  • vysoká míra bezpečí
Proti
  • starší modely mohou mít problémy s korozí
  • slabší brzdy
  • malá výbava

Karavany a obytné přívěsy – možnost jak cestovat

Karavany i obytné přívěsy, si pro cestování oblíbilo mnoho lidí. S karavanem můžete na dlouhé vzdálenosti jezdit a přebývat na různých místech téměř bez omezení. Omezujete se jen na zákony daného státu, přes který cestuje. Pak se mohou omezení pro karavany lišit v místě povoleného stání, rychlosti jízdy apod.

Obytné přívěsy vs. karavany

Hlavní rozdíl mezi karavany a obytnými přívěsy je ve velikosti a způsobu jízdy. Karavany jezdí sami, dalo by se říci, že je to jedno velké obytné auto. Kdežto obytné přívěsy jsou tažené jiným autem a sami se pohybovat nemohou.

Cestování s karavany a obytnými přívěsy

Takové cestování má své klady i své zápory. Nemusíte řešit cestovní kanceláře, rezervace hotelů ani jestli dorazíte včas nebo pozdě.  Kdykoliv se můžete rozhodnout, že místo toho abyste jeli na sever, pojedete na západ apod. Kdekoliv můžete zůstat, jak dlouho budete chtít nebo dokud se vám tam nepřestane líbit. Odpadá také nutné vybalovaní a zabalování věcí. Jelikož jsou karavany velké, jednoduše máte vše stále při sobě.
Ovšem jak jistě každý ví, karavany nejsou žádná tintítka a to samozřejmě platí i pro obytné přívěsy. Tím pádem nemohou jet tak rychle, jak byste mohli být zvyklí z osobních aut. S tímto faktem byste měli každopádně počítat. Ovšem výlety s karavanem nejsou závody, takže by menší rychlost neměla vadit. Dalším faktem je, že s karavanem se nedostanete všude a do všech terénů. Pro méně zkušené řidiče může nastat také problém s parkováním. Díky jejich enormní velikosti se s nimi hůře parkuje. Obytné přívěsy jsou navíc komplikovanější a hůře se s nimi manipuluje i na silnici.
Abyste šťastně dojeli vždy na místo určení je nutné se během cesty o karavany starat. Platí to zejména o doplňování vody a naopak vyprazdňování toalety.

Karavany a jejich vybavení

Obytné přívěsy mohou být vybaveny velmi různým způsobem, což se liší především od výrobce. Karavany byste měli vybírat především podle typu a typ podle účelu, ke kterému ho budete využívat. Různé karavany mají různé vybavení. Některé toto vybavení je napevno přidělané, a tudíž je třeba se pořádně zamyslet, jestli nám to zrovna takto vyhovuje. Předělávání napevno daných součástí je poté velmi těžké a někdy i nemožné.
Čím větší přívěs si pořídíte, tím samozřejmě budete mít více prostoru a vybavení. Ovšem pamatujte na to, že ne každé vozidlo může tahat obytné přívěsy takové velikosti. Samozřejmostí je i vyšší cena větších karavanů. Cena se odvíjí také od druhu vybavení a komfortnosti.

Kde najdu karavany a obytné přívěsy?

Hledáte-li kvalitní karavan či obytný přívěs, využijte bazary karavanů na www.tipmobile.cz Karavany zde můžete výhodně sehnat i nabídnout.

pondělí 1. října 2012

Seznamte se: Toyota Yaris

O Toyotě Yaris

Toyota Yaris je dítkem japonské automobilky Toyota fungující od roku 1933. Samotný Yaris se představil, kde jinde než na Ženevském autosalonu v roce 1999. Toyota Yaris shrábla u zákazníků hned od začátku úspěch. Ačkoli je Toyota Yaris menší automobil, nabízel opravdu neskromný vnitřní prostor. Pohodlně se zde svou i čtyři dospělí lidé včetně zavazadel. Yaris bylo možné vlastnit s jednou ze dvou možných výbav a to buď se Sol nebo Terra. Později přibila ještě výbava Luna. V roce 2001 se do Evropy dostává sportovní varianta vozu s označením T-Sport. Motory také postupně přibývaly. Nejdříve to byl zážehový tříválec 1,0l VVT-i (50 kW) dále čtyřválec 1,3l VVT-i (63 kW) ke sportovní verzi se řadí čtyřválec 1,5l VVT-i (78 kW) po něm přichází na řadu vznětový motor 1,4 D-4D. V roce 2003 prošel Yaris faceliftem, který se dotkl světlometů a lehce i interiéru vozidla. Přibyla robotizovaná převodovka MMT. Vydána byla také nová verze vozidla s označením Yaris TS Turbo, která byla ovšem limitována. Již v roce 2005 přichází automobilka s novou generací vozu, tentokrát představenou na Frankfurtském autosalonu. Nový Yaris vstoupil do světa s již vybudovaným renomé svého předchůdce. V současnosti je na trhu třetí generace modelu. Je o něco lehčí než ta stará. Dostane také nové křivky, je hranatější a vyspělejší. Co se týče interiéru, tak se přesunuly přístroje z prostředku za volant řidiče. Nová Toyota Yaris nabízí celkem šest výbav – Entry, Power, Active, Style, Active Hybrid a Style Hybrid. Motory nabízí tříválec 1l (50 kW) a čtyřválec 1,33l (68 kW).

Toyota Yaris u nás

Oblíbenost vozu pramení zejména z jeho vnitřního uspořádání s ohledem na celkové rozměry. Nabízí prostor a stejně tak dobře se s ním manévruje v hustém provozu velkoměsta. Toyota Yaris je díky těmto vlastnostem oblíbená především u žen. Přitažlivý je v tomto ohledu i design vozu. Lákavá je také široká nabídka výbav a barev a také cena. Nový Yaris je dostupný již od 229 900,-. Ceny ojetin se v případě Toyoty Yaris mohou zdát o něco vyšší.

Pro a proti

  • dobrý výhled z vozu
  • prostor pro cestující
  • výborný ve městě
  • půvabný design
  • spolehlivost
  • výkon
  • spotřeba
  • vysoká technická úroveň zpracování
Proti
  • pomalejší reakce na sešlápnutí plynového pedálu
  • jízda na nerovném povrchu
  • méně přehledné digitální přístroje
  • menší objem zavazadlového prostoru